Πέμπτη, 17 Φεβρουαρίου 2011

Η στιγμή των ποδηλάτων

Το ποδήλατο και οι περιορισμοί
Η έκφραση "ζωή ποδήλατο", θα μπορούσε να πει κανείς πως σήμερα αποδίδεται, κυριολεκτικά, στην πραγματικότητα των καθημερινών διαδρομών, όλων εκείνων που επιλέγουν τις ακτινωτές τους ρόδες για να μετακινηθούν στην Αθήνα. Διαβάζουμε στο "Βήμα" αυτό το εκτενές άρθρο, που αφορά μερικές συνηθισμένες δυσκολίες, οι οποίες συναντώνται στους αθηναϊκούς δρόμους και, φυσικά, συμπεριλαμβάνουν όχι μόνο την έλλειψη ποδηλατόδρομων, αλλά, κυρίως, την αδιαφορία των οδηγών Ι.Χ. και Μ.Μ.Μ., καθώς και την περιορισμένη ευαισθησία των αρχών, όσον αφορά την επίλυση των ζητημάτων αυτών. 


Ποδήλατα παντού


Κοινή επιθυμία των ανθρώπων που θέλουν να εντάξουν το ποδήλατο στην ζωή τους, είναι, πρωτίστως, ένα επαρκές δίκτυο κατάλληλων δρόμων, καθώς και η θέσπιση και η τήρηση σχετικών νόμων που αφορούν αυτό το μέσο μεταφοράς. Πριν από όλα αυτά, όμως, στη σημερινή Αθήνα οφείλουμε να μιλήσουμε για την δυνατότητα μεταφοράς των ποδηλάτων στο Μετρό, αλλά και σε όλα τα Μ.Μ.Μ., χωρίς περιορισμούς σχετικά με τις ώρες εισόδου και το είδος του ποδηλάτου. Εκτός από το τραμ, στο οποίο επιτρέπεται πλήρως η μεταφορά του ποδηλάτου και έχει από τον Σεπτέμβρη του 2010 προχωρήσει στο πιλοτικό πρόγραμμα "Τραμ-Ποδήλατο, Παράλληλες Διαδρομές", δεν θα μπορούσε να πει κανείς ότι στα υπόλοιπα Μ.Μ.Μ. υπήρχε κάποια φιλική αντιμετώπιση, ως την Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου


Ακριβό μου ποδήλατο και πού να σε χωρέσω;

Από όσο φαίνεται, στα λεωφορεία και στα τρόλλεϋ απαγορεύεται ακόμη η είσοδος των ποδηλάτων και, πολύ συχνά, έγκειται στην κρίση των οδηγών ή των συνεπιβατών, αν θα επιτρέψουν σε έναν ποδηλάτη να μεταφέρει το όχημά του. Στον Ηλεκτρικό, επιτρέπονται μόνο δύο ποδήλατα ανά συρμό, πάντα με γνώμονα τις ώρες αιχμής και τον βαθμό όχλησης συνεπιβατών, ενώ στον Προαστιακό επιτρέπεται η χρήση του χώρου ΑΜΕΑ, εφόσον αυτός δεν χρησιμοποιείται. Όσο για το Μετρό, μονάχα τα σπαστά ποδήλατα επιτρέπονταν και όχι σε ώρες αιχμής. Εδώ, αναγράφονται όλοι οι κανόνες για το θέμα αυτό, (παράγραφος Β).
Καλημέρα με χιλιάδες ακτίνες


Είναι μεγάλη μέρα για τα ωραία μας ποδήλατα, λοιπόν, η 16η Φεβρουαρίου, μιας και με απόφαση του υφυπουργού Υποδομών, κ. Σπ. Βούγια, από τον Μάρτιο του 2011θα επιτρέπεται πιλοτικά η μεταφορά των ποδηλάτων στο Μετρό και, συγκεκριμένα, θα επιτρέπονται μόνο δύο ποδήλατα, στο τελευταίο βαγόνι κάθε συρμού, τις Τετάρτες, από τις 18: 00 έως τη λήξη της βάρδιας, καθώς και τις Κυριακές, από τις 12: 00 το μεσημέρι, έως τη λήξη της βάρδιας.
Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, η πιλοτική εφαρμογή του μέτρου θα διαρκέσει τέσσερις μήνες και στο τέλος του Ιουνίου θα αξιολογηθεί η λειτουργικότητα της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας.


Δυο ρόδες βράδυ και πρωί


Μέσα στη νύχτα οι ορθοπεταλιές


Τα χαρμόσυνα νέα ενθουσίασαν την ποδηλατική κοινότητα της Αθήνας, μιας και πρόκειται για ένα βήμα προς τα εμπρός για το ποδήλατο μέσα στην πόλη. «Σήμερα είναι μια μέρα χαράς για την ποδηλατική κοινότητα της Αθήνας, καθώς το μετρό ανοίγει την πόρτα τους στους ποδηλάτες της πόλης. Το μακροχρόνιο αίτημα της ποδηλατικής κοινότητας και οι αγώνες που έδωσαν συλλογικά οι freeday, Ποδηλάτ-ισσε-ς, Φίλοι του ποδηλάτου, Critical Mass, Λόκαλ, Λούμπεν, Ποδηλάτες νότια, Εθνική Ομάδα Ποδηλασίας, Αθλητικές ομάδες, αλλά και κάθε ένας ποδηλάτης μεμονωμένα, έπιασαν τόπο», αναφέρει ο Γ. Αμυράς της δημοτικής κίνησης "Επιμένουμε Αθήνα".


Ένα ποδήλατο ανθίζει μες στην πόλη


υ.γ. Όλες οι φωτογραφίες ανήκουν στην Άννα Τσιμπίδη και τα ταξίδια της. 




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου